fredag 6 maj 2016

Dukningar

När jag eller vi fixar och dukar till något speciellt så brukar det vara på olika vis, jag älskar att variera med olika sorters porslin, bestik , glas , servetter , blommor ,ljus ,brickor , inredningdetaljer , underlägg och naturligtvis olika dukar. Här kommer några smakprov på hur jag (vi) fixar inför olika tillställningar.  Jag tycker att det är viktigt hur det ser ut och att det ser inbjudande ut när man ska sätta sig vid ett dukat bord, de små detaljerna gör det extra mysig. Som under vinterhalvåret när det är mörkt och trist finns det inte än morgon som jag (vi)  äter frukost utan att det är tända ljus för att börja dagen på ett bra och mjukt sätt. 💖 Jag tycker det är mysigt att laga godmat i bland trerätters och göra fina dukningar ivåran matsal. Att vara här och nu och ta vara på tiden , sitta ner länge äta gott ,dricka något gott  prata och lyssna på skön musik är ett sätt att återhämta sig .  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar